Opis
Książka "Podstawy ochrony prawnej konsumenta - przepisy i przykłady" to najnowsze kompendium prawnej ochrony konsumenta. Autor czytelnie i przystępnie łączy trudne w interpretacji wymagania prawne z praktycznymi przykładami ich zastosowania.
W pierwszej części książki można znaleźć informacje o:
- podstawowych definicjach i przepisach prawnych związanych z ochroną konsumentów i konkurencji,
- bezpieczeństwie produktów (ogólnym bezpieczeństwie produktów, oznakowaniu CE i bezpieczeństwie żywności),
- ochronie konkurencji i konsumentów (m.in.: praktykach naruszających zbiorowe interesy konsumentów, organizację ochrony konkurencji i konsumentów oraz upadłości konsumenckiej),
- sprzedaży i reklamacji towarów (sprzedaży między przedsiębiorcą a konsumentem, sprzedaży w innych relacjach i bezpieczeństwie danych osobowych),
- świadczeniu niektórych usług (usług w zakresie handlu elektronicznego, usług finansowych i usług turystycznych).
W drugiej części książki znajduje się 50 przykładów praktycznych, opatrzonych komentarzem i podstawą prawną, które mogą być bardzo przydatne na co dzień każdemu konsumentowi, m.in. o tym:
- jak przedsiębiorcy starają się wprowadzać konsumenta w błąd w reklamie i w sklepie,
- jakie prawa ma konsument przy zakupie towaru poza siedzibą firmy i na odległość (zamówienie przez telefon, faks, list czy internet),
- czy i kiedy konsument może oddać (zwrócić) zakupiony towar,
- jak manipuluje się popularnym znakiem bezpieczeństwa CE,
- jakie prawa ma konsument przy reklamowaniu towaru w zakresie niezgodności towaru z umową, gwarancji i rękojmi,
- jakie trudności może napotkać konsument korzystając z niektórych usług finansowych.
Publikacja zawiera także dane teleadresowe wybranych instytucji zajmujących się ochroną konsumenta.