Opis
Przedłożona do recenzji praca pt. ""Pedagogika przedszkolna z metodyką"" autorstwa Jolanty Karbowniczek, Małgorzaty Kwaśniewskiej i Barbary Surmy ma charakter podręcznika, który może być wykorzystany w procesie akademickiego kształcenia pedagogów przygotowujących się do pracy w zawodzie nauczyciela przedszkola. W książce podjęto i omówiono wiele zagadnień istotnych zarówno dla organizacji, jak i przebiegu procesu edukacji dzieci w wieku przedszkolnym. Składa się ona z siedmiu rozdziałów, których tematyka dobrze koresponduje z potrzebami dydaktyki akademickiej oraz obszernej bibliografii ukazującej możliwości pogłębienia omawianych w książce zagadnień, a także poszukiwania materiałów do samodzielnej analizy wybranych problemów.Z recenzji prof. dr hab. Sabiny GuzAutorki podjęły próbę opracowania podręcznika akademickiego dla studentów pedagogiki specjalizujących się w zakresie wychowania przedszkolnego. Jak napisały we Wstępie: ""prezentowane opracowanie w zamyśle autorek miało mieć charakter syntetyczny, dlatego też poruszane w nim zagadnienia są typowe i zwięzłe, a ich ramy wyznaczyły głównie potrzeby dydaktyki akademickiej"" (...), ponadto podkreśliły, że: ""autorki prezentowanej publikacji podjęły się próby zaprezentowania swojego, teoretyczno-metodycznego punktu widzenia na dotychczasowe osiągnięcia, ale także i wyzwania współczesności w tym zakresie"" (...). Można więc przyjąć, podjęto nie tylko zadanie przygotowania podręcznika akademickiego, lecz także wzbogacenia wiedzy z pedagogiki przedszkolnej.Z recenzji prof. zw. dra hab. Stanisława Pałki