Opis
Karty pracy ucznia są świetnym uzupełnieniem podręcznika do nauki podstaw przedsiębiorczości. Ta publikacja, która ma pomóc utrwalić i rozszerzyć wiedzę została bardzo dobrze przyjęta przez nauczycieli.
Podstawy przedsiębiorczości 1. Karty pracy ucznia to publikacja dla uczniów liceów ogólnokształcących i techników. Każda karta pracy to zestaw zadań porządkujących i weryfikujących zdobytą wiedzę, a także umożliwiających rozwijanie zagadnień wymaganych w podstawie programowej.
Zadania znajdujące się w kartach pracy rozwijają umiejętność selekcji i analizowania informacji z różnych źródeł, dają możliwość zastosowania w praktyce kluczowych pojęć związanych z przedsiębiorczością. Zadania w kartach pracy utrwalają wiedzę na temat funkcjonowania gospodarki rynkowej i instytucji finansowych, projektowania działań w zakresie podejmowania własnej działalności gospodarczej czy aktywności zawodowej.
Podstawy przedsiębiorczości 1. Karty pracy ucznia składają się z 26 kart zgrupowanych w 4 działach:
Człowiek ‒ istota przedsiębiorcza
Istota przedsiębiorczości
Postawy sprzyjające przedsiębiorczości
Komunikacja interpersonalna
Gospodarka rynkowa
Zalety gospodarki rynkowej
Prawo popytu i podaży
Cechy i rodzaje rynków
Budżet państwa i wahania koniunkturalne w gospodarce
Ochrona konsumenta
Instytucje gospodarki rynkowej
Instytucje gospodarki rynkowej
Instytucje rynku finansowego
Znaczenie Narodowego banku Polskiego
Zasady oszczędzania i inwestowania
Usługi bankowe
Giełda i rynek papierów wartościowych
Fundusze inwestycyjne
Zabezpieczenia emerytalne
System podatkowy w Polsce
Deklaracja podatkowa
Rynek ubezpieczeń
Reklamacja produktu finansowego
Aktywność zawodowa
Wskaźniki rynku pracy
Funkcjonowanie rynku pracy
Motywy aktywności zawodowej
Metody poszukiwania pracy
Życiorys i list motywacyjny
Rozmowa kwalifikacyjna
Co znajdziesz w publikacji Podstawy przedsiębiorczości 1. Karty pracy ucznia?
Po każdym dziale znajdują się karty powtórzeniowe ‒ zawierają one zadania obejmujące wszystkie zagadnienia poruszane w dziale. Zadania zostały tak dobrane, aby uczniowie:
nauczyli się selekcjonować i analizować źródła informacji oraz wyciągać wnioski;
kształtowali umiejętność planowania swojej przyszłości zawodowej;
utrwalili zdobytą wiedzę ekonomiczną oraz informacje dotyczące funkcjonowania rynku finansowego;
rozwijali proaktywność.