Opis
Małgorzata Karczmarzyk podejmuje złożony problem uczestnictwa dzieci w kulturze wysokiej. Temat trudny zarówno ze względu na specyfikę poznawczą odbiorców (dzieci), jak i niełatwą sytuację społeczno-kulturową współczesnej sztuki wizualnej (przy ekspansji sztuki masowej). Tytuł prezentowanej książki niesie konotacje nieoczywiste, więc może być swego rodzaju prowokacją poznawczą. Książka może stać się mocnym argumentem za wyznaczaniem poważnych zadań poznawczych dzieciom już od najwcześniejszych etapów edukacji. Pokazuje bowiem możliwości poznawcze dzieci percepcji, umiejętności kojarzenia, wnioskowania, interpretacji symboli i metafor. To kompetencje poznawcze kluczowe dla dalszej edukacji oraz dla funkcjonowania w kulturze i świecie społecznym. Dzięki takim działaniom edukacyjnym, które proponuje Autorka, edukacja może się przyczynić do przełamania dominacji kultury niskiej w przestrzeni społecznej.