Opis
Autorka jest nauczycielką kształcenia zintegrowanego i popularyzatorką koncepcji dydaktyczno-wychowawczej opracowanej przez Marię Montessori. Koncepcja ta zakłada specyficzną postawę nauczycieli i rodziców wobec zdobywania wiedzy przez dzieci. Postawa ta, pozornie bierna, wymaga od opiekunów dziecka niebywałej umiejętności współpracy na zasadzie: ""Pozwól mi zrobić to samemu, trochę mi pomóż, ale nie rób tego za mnie!"" Zdobywana w ten sposób wiedza, poparta wysiłkiem i doświadczeniem, jest bardziej elastycznai trwalsza niż wiedza otrzymana od dorosłego (...). Autorka wyjaśnia w sposób możliwie najprostszy zasady rządzące matematyką nie tylko elementarną. Wyjaśnienie to jest tak proste i intuicyjne, że staje się czytelne dla każdego nauczyciela i rodzica nawet dla tych, którzy matematykę szkolną wspominają jako najstraszniejszy przedmiot w ich życiu. (...) Szczególnie warte uwagi są wskazane przez autorkę środki dydaktyczne ułatwiające wprowadzenie i kształtowanie umiejętności wykonywania działań arytmetycznych, które w epoce komputerów i kalkulatorów są niesłusznie lekceważone. (...) Książka ta jest adresowana do rodziców dzieci w wieku lat 3-10 oraz do nauczycieli przedszkola i edukacji elementarnej. Powinna stać się też lekturą obowiązkową studentów tych kierunków."" (Z recenzji dr. Jerzego Nowika)Gabriela Badura-Strzelczyk urodzona w miejscowości Babice koło Raciborza. Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Opolu. Nauczycielka Publicznej Szkoły Podstawowej nr 29 w Opolu. Inicjatorka i wychowawczyni klas pracujących metodą Marii Montessorii.