Publikacja zawiera zbiór ćwiczeń terapeutycznych, przeznaczonych dla uczniów doznających niepowodzeń w nauce czytania i pisania. Dla uczniów,którzy radzą sobie z opanowaniem tych umiejętności znacznie gorzej, niż można byłoby oczekiwać, biorąc pod uwagę poziom ich rozwoju intelektualnego. Zbiór zawiera ćwiczenia dla uczniów klas starszych szkół podstawowych, gimnazjów, liceów i techników, którym nie udało się przezwyciężyć doświadczanych trudności na szczeblu nauczania początkowego.Jest to zbiór ćwiczeń ukierunkowanych na rozwijanie spostrzegawczości, koncentracji uwagi, komunikacji werbalnej.Książka przeznaczona jest dla rodziców młodzieży o utrzymujących się niepowodzeniach w nauce czytania i pisania, którzy czują się często bezradni, poszukując skutecznych form pomocy dla swoich dzieci oraz pełniąc funkcję ich obrońców w kontaktach z nauczycielami. Odbiorcami tej publikacji będą też z pewnością nauczyciele, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, psycholodzy, pedagodzy szkolni i studenci, którzy znajdą w tym zbiorze bogaty i różnorodny materiał, nadający się do wykorzystania w procesie nauczania i w pracy terapeutycznej.