Opis
Książka "Pośrednictwo kredytowe w Polsce" wypełnia istniejącą lukę na rynku wydawniczym w zakresie tematyki niebankowych instytucji finansowych i jest pierwszą publikacją w Polsce tak kompleksowo traktującą o pośrednikach kredytowych od momentu ich powstania na początku lat 90. XX w. Autor w głównej mierze skupia się na praktyce funkcjonowania dynamicznie rozwijającego się rynku consumer finance i kredytów hipotecznych, odwołuje się do genezy spółek pośrednictwa kredytowego i próbuje wyjaśnić ich fenomen w polskich warunkach gospodarczych.
W książce przedstawiono historię, wyniki finansowe i sprzedażowe pośredników kredytowych, a także wpływ kryzysu finansowego na ich działalności, jak również perspektywy rozwoju tych instytucji. Publikacja ma charakter interdyscyplinarny, ponieważ zagadnienia w niej poruszane dotyczą makroekonomii, mikroekonomii, finansów, bankowości, rynków kapitałowych, marketingu, prawa, a także socjologii.
Książka adresowana jest zarówno do studentów uczelni o profilu ekonomicznym, pracowników naukowo-dydaktycznych wyższych uczelni ekonomicznych, w szczególności katedr finansów, bankowości i rynków finansowych, a także praktyków gospodarczych - kadry kierowniczej i innych pracowników spółek pośrednictwa kredytowego.