Opis
Tom niniejszy prezentuje zbiór różnych propozycji badawczych z punktu widzenia materiału literackiego (od Starego Testamentu do konceptualizmu rosyjskiego), porównywanych faktów artystycznych (muzyka, plastyka), przynależności kulturowej i językowej tekstów (angielski, czeski, hebrajski, rosyjski) oraz wykorzystywanych ujęć metodologicznych, które łączy wspólny temat: organizacja brzmieniowo-rytmiczna wiersza.
Z recenzji prof. Bożeny Tokarz
Ta zróżnicowana pod względem praktyk analitycznych i podstawy materiałowej książka spełnia ważne zadanie zainicjowania w Polsce dyskusji, czym wiersz jest dzisiaj, we współczesnej kulturze – kulturze przesyconej wizualnością, wtórnie oralnej, operującej polisemiotycznymi przekazami. Służy też integrowaniu środowiska badaczy (a w przeciwieństwie do wersologów poprzednich pokoleń są to już nie tylko literaturoznawcy i lingwiści, ale i muzykolodzy i kulturoznawcy, i historycy sztuki; bibliści analizujący rytmikę psalmów i specjaliści od rapu).
Z recenzji prof. Teresy Dobrzyńskiej