Opis
Twórz aplikacje dla systemu iOS - i naucz się programowania w języku Swift
Swift został zaprezentowany światu w 2014 roku - dziś jest uznanym standardem dla programistów platformy macOS i iOS. Równocześnie to jeden z najpopularniejszych języków programowania na świecie. Charakteryzuje się zwięzłą i przejrzystą składnią, jest łatwy do nauczenia się, wygodny i elastyczny. Programiści mawiają, że Swift podsuwa nowe sposoby rozwiązywania starych problemów. Jeśli chcesz pisać efektywne i bezpieczne, a przy tym eleganckie i przyjazne użytkownikom aplikacje dla maszyn z logo jabłuszka, po prostu musisz nauczyć się Swifta!
Jeśli jesteś początkującym programistą i postanowiłeś nauczyć się rzetelnego programowania aplikacji mobilnych dla iOS, to książka dla Ciebie. Znajdziesz w niej przystępne wprowadzenie do koncepcji programowania oraz podstawy języka Swift. Przećwiczysz tworzenie aplikacji mobilnych na platformie iOS. Dowiesz się, jak tworzyć interfejs użytkownika za pomocą plików typu storyboard w Xcode, a także jak pobierać i wyświetlać obrazy oraz zapisywać i wczytywać informacje w trakcie różnych sesji pracy z aplikacją. Nauczysz się korzystać z menedżera zależności CocoaPods i przekonasz się, jak bardzo jest użyteczny. Poznasz kilka przydatnych bibliotek open source do szybkiego tworzenia oprogramowania, dowiesz się też, jak opracowywać aplikacje pobierające informacje i zasoby z chmury.
Najważniejsze zagadnienia:
składnia i elementy języka Swift oraz praca w środowisku Xcode
struktura aplikacji mobilnej
zastosowanie poszczególnych struktur danych w Swifcie
tworzenie GUI i zapewnianie interaktywności aplikacji
wykorzystywanie informacji pochodzących z publicznego API do budowy swojej aplikacji
biblioteki dla open source Swifta
Oto Swift: najlepszy język dla aplikacji na iOS!
O autorze
Emil Atanasov od ponad dziesięciu lat programuje aplikacje dla urządzeń mobilnych, jest też doświadczonym konsultantem IT w tej dziedzinie. Obecnie prowadzi własną firmę, Appose Studio Inc., świadczącą usługi konsultingowe klientom z całego świata. Wcześniej pracował dla wielu amerykańskich i brytyjskich firm jako kierownik zespołu, menedżer projektu oraz programista aplikacji dla platform iOS i Android.