Opis
Dlaczego uczniowie nie lubią fizyki? Pytanie to spędza sen z powiek wielu nauczycielom poszukującym dróg dotarcia do młodych umysłów. Odpowiedzi pewnie jest tyle ile osób, które próbują je sformułować. Moja odpowiedź jest taka, że za często zapominamy o tym, iż nie wszyscy uczniowie urodzili się po to, aby zostać fizykami. Nie wszyscy muszą biegle posługiwać się matematycznym aparatem tej pięknej nauki i nie wszyscy doznają dreszczy emocji rozwiązując kolejne zadania. Wszyscy natomiast powinni widzieć, że większość codziennych czynności, większość narzędzi jakimi się posługujemy, większość zabaw w jakich uczestniczymy, a także większość naszych interakcji ze światem zewnętrznym to mniej lub bardziej uświadomione uczestnictwo w procesach i zjawiskach fizycznych. Jeśli tak, to czy jest coś piękniejszego niż świadome uczestniczenie w tym wspaniałym, codziennym poznawaniu świata?
Kontynuacja docenionej serii „Poznajemy” dla młodzieży. Jest przeznaczona „dla dociekliwych” kończących szkołę podstawową lub uczęszczających do gimnazjum. Każda z pięciu publikacji zawiera zbiór ponad 200 pytań i odpowiedzi z poszczególnych dziedzin. Niektóre pytania są powiązane z naszym krajem, wiele haseł dotyczy przyrody polskiej, historii Polski, czy też geografii, inne – zwłaszcza chemia, fizyka ale też geografia, historia – przybliżają poszczególne dyscypliny naukowe. Dzięki przyjętej formule książki powinny rozszerzać wiedzę, a także skłaniać do dociekania i poszukiwań o charakterze naukowym. Mają zapewnić młodym czytelnikom radość poznawania i odkrywania. Ilustracje ściśle powiązane z pytaniami w formie zdjęć lub rysunków stanowią cenne merytoryczne uzupełnienie, a nie tylko graficzny ozdobnik!