Opis
Motorem radykalnych zmian w menedżerach jest ból, którego nie można już ignorować. To niezrealizowany potencjał, przytłoczenie bieżącymi sprawami, brak inspirujących wzorców i poczucia głębszego sensu, wypalenie zawodowe, podupadające zdrowie i problemy rodzinne.
W firmach ból narasta, gdy pogarszają się jej wyniki, rośnie konkurencja, pojawiają się niespodziewane bariery zewnętrzne, nierealizowane są cele albo są osiągane zbyt dużym kosztem.
Lekki ból jest często ignorowany, a gdy potem nagle narasta, trzeba go intensywnie leczyć, jeśli nie jest za późno. Można też prewencyjnie mocniej chwycić ster kontroli nad sobą i biznesem, aby nie być zaskoczonym sytuacją kryzysową.
Witold Kowalski – założyciel i przez 20 lat CEO Nike oraz Telepizza w Polsce, konsultant z 11-letnią praktyką i mentor 90 firm dzieli się swoim doświadczeniem z zarządzania firmami, w tym kapitałem ludzkim, finansami i informacją. Pokazuje holistyczne podejście do przedsiębiorstwa, w którym ważna jest zarówno bieżąca efektywność operacyjna, jak i zwinna strategia oparta na innowacjach. Zachęca czytelnika do głębokiej, wielopłaszczyznowej autorefleksji, warunku radykalnej zmiany na lepsze w przywództwie. Pomaga w dokonywaniu przemyślanych wyborów oraz określeniu głębszego sensu w życiu i pracy. Dzieli się sprawdzonymi przez siebie narzędziami i wskazówkami w zarządzaniu firmą i odwołuje się do przykładów biznesmenów i firm z pierwszych stron światowych gazet, analizując je krytycznie. Jego celem jest pokazanie drogi do najwyższego poziomu przywództwa, czyli kreowania nowych liderów, podniesienie pewności siebie przyszłych przywódców, która opiera się na wysokiej samoświadomości bazującej na ciągłym poszukiwaniu informacji zwrotnej z otoczenia.
„Prawdziwy lider w firmie z sensem” to napisane z humorem źródło inspiracji dla przyszłych liderów oraz doświadczonych menedżerów, którzy chcą się rozwijać, szukają inspiracji do skuteczniejszego zarządzania albo nie widzą już światełka w tunelu i głębszego sensu pracy. To książka, którą warto uważnie przeczytać, wyciągnąć właściwe wnioski na przyszłość, a potem mieć w zasięgu ręki, aby przypominać sobie, gdzie jest północ na kompasie świadomego lidera.
Tę książkę warto będzie najpierw przeczytać, a potem mieć ją w zasięgu ręki, by wracać po inspiracje, źródło autorefleksji i konkretne rozwiązania.
Jacek Santorski, Akademia Psychologii Przywództwa
Pobudza do refleksji, pokazując równocześnie drogę prowadzącą do stworzenia efektywnego, nowoczesnego i odpowiedzialnego przywództwa.
Ewa Delaunay, COO Lilou, eksdyrektor operacyjna Smyk Group
Witek potrafił dostosować wiele narzędzi, jakimi dysponują globalne korporacje, do naszych unikalnych potrzeb. Od początku naszej współpracy w 2017 roku zwiększyliśmy sprzedaż EWL o kilkaset procent.
Andrzej Korkus, CEO i założyciel EWL
To książka od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców. To prezent. Nie podręcznik. Nie daje gotowych rozwiązań, bo ich nie ma. Uczy analizy i podpowiada opcje do wyboru.
Brunon Bartkiewicz, CEO ING Bank Śląski