Opis
W książce przedstawiono całościowo problematykę prawa handlowego, tj.: zagadnienia ogólne, formy organizacyjne przedsiębiorców, ze szczególnym uwzględnieniem spółek handlowych oraz ich transformacji, zagadnienie restrukturyzacji i upadłości przedsiębiorców, umowy handlowe i jednostronnie handlowe (konsumenckie), w tym umowy nienazwane, prawo papierów wartościowych, rozstrzyganie sporów gospodarczych oraz problematykę prawa własności intelektualnej.
Podręcznik umożliwi przygotowanie się do egzaminu z prawa handlowego (gospodarczego prywatnego), ułatwi poznanie zasad podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz wskaże możliwości wykorzystania poszczególnych umów handlowych do określonych celów gospodarczych.
Autorzy są profesorami lub adiunktami zatrudnionymi na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, przede wszystkim w Katedrze Prawa Cywilnego i Gospodarczego. Od wielu lat prowadzą wykłady z prawa handlowego, prawa gospodarczego, konsumenckiego i własności intelektualnej, nie tylko dla studentów, ale także dla praktyków. Zdecydowana większość autorów posiada również status adwokata, radcy prawnego lub sędziego, a wszyscy autorzy mają znaczny dorobek naukowy z zakresu prawa handlowego.