Opis
Ochrona konkurencji to działania podejmowane w interesie publicznym przez państwo, zmierzające w kierunku zapewnienia wszystkim przedsiębiorcom możliwości niezakłóconego funkcjonowania, a także przeciwdziałania niekorzystnym zjawiskom, polegającym na uzyskiwaniu przez niektórych przedsiębiorców takiej pozycji w gospodarce, która zagrozić może (lub już zagraża) interesom innych przedsiębiorców albo wiążącym się z zachowaniami poszczególnych przedsiębiorców, ograniczającymi rywalizację między nimi. W zakresie ochrony konkurencji mieszczą się zatem działania nakierowane na podmioty rywalizacji rynkowej – przedsiębiorców, którzy skłonni są do okazywania w toku owej rywalizacji różnych zachowań wpływających zarówno pozytywnie, jak i negatywnie na stan konkurencji.
Książka poświęcona została problematyce ochrony konkurencji w aspekcie prawnym. Prezentacja poszczególnych zagadnień dotyczących ochrony konkurencji została dokonana na tle przede wszystkim obowiązujących aktów prawnych oraz poglądów doktryny i orzecznictwa. Publikacja przeznaczona jest dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami prawno-gospodarczymi, w tym dla studentów i praktyków.