Opis
Zamierzeniem autorek było stworzenie propozycji metodycznej skierowanej do studentów języka serbskiego z obszaru krajów słowiańskich zgodnej z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego, który od wielu lat stosuje się powszechnie w nauczaniu języków zachodnioeuropejskich. Jego celem jest rozwinięcie kompetencji językowych i komunikacyjnych na trzech poziomach: lingwistycznym , socjolingwistycznym i pragmatycznym. Propozycja ćwiczeń zawartych w niniejszym tomie zapewnia kształcenie w zakresie czytania, pisania, produkcji, a także interakcji.
Książka została podzielona na trzy główne poziomy. Poziom podstawowy (A1 i A2) wprowadza tematy z zakresu życia codziennego. Na poziomie drugim, określanym jako poziom samodzielności (B1 i B2), zaproponowane ćwiczenia kształtują zdolność wyrażania opinii i jej uzasadniania, opisywania konkretnych zdarzeń, dopełniają również leksykalnie znajomość języka w zakresie tematów dotyczących otaczającego świata (B1). Poziom B2 oferuje z kolei zadania rozwijające umiejętność wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, specjalistyczne oraz zdolność poprawnego sformułowania dokumentu, pisma czy projektu. Ostatni z poziomów - poziom zaawansowany (C1 i C2) - stanowi propozycję dłuższych tekstów specjalistycznych, będących punktem wyjścia do uzupełnienia wiedzy fachowej oraz budowania jasnych i poprawnych wypowiedzi na złożone tematy, wyrażania myśli płynnie, precyzyjnie i spontanicznie. Przedostatnia część książki obejmuje wybór ćwiczeń gramatycznych, końcowa zaś mały słownik serbsko-polski.