Opis
Głównym celem monografii jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu restrukturyzacji przedsiębiorstw z wykorzystaniem przykładów z praktyki gospodarczej. Źródłem kryzysu zagrażającego funkcjonowaniu przedsiębiorstw jest niedostrzeganie potrzeby zmian, brak zdolności do szybkiego reagowania na zmieniające się warunki otoczenia. Konieczne jest wprowadzenie procesów restrukturyzacji w przedsiębiorstwie, realizowanych w sposób ciągły. Procesy te zachodzą na wielu płaszczyznach, w różnym tempie, z wykorzystaniem zróżnicowanych metod zarządzania. Stanowią istotny warunek kształtowania pozycji konkurencyjnej. Kluczowe znaczenie ma także kształtowanie zależności pomiędzy technologią a procesami restrukturyzacji, uwzględnienie społecznych aspektów zmian i realizowanie społecznie odpowiedzialnej restrukturyzacji. Zmiany wymagają aktywnego uczestnictwa ze strony wszystkich pracowników przedsiębiorstwa. Aby się powiodły, pracownicy muszą się włączyć i we właściwy sposób uczestniczyć w procesie ich tworzenia i wprowadzania. Adresatem publikacji jest przede wszystkim szerokie grono specjalistów z dziedziny zarządzania, którzy przygotowują przedsiębiorstwa do procesów restrukturyzacji, uczestniczą bądź kierują takimi procesami. Monografia ta, a zarazem kompendium wiedzy, kierowana jest również do doktorantów, studentów i uczestników studiów podyplomowych uczelni ekonomicznych.