Opis
W opracowaniu dokonano analizy przedsiębiorczości jako głównej determinanty sukcesu, rozumianej nie tylko jako prowadzenie działalności gospodarczej, lecz także jako umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów. Aby zapewnić przejrzystość i logikę powiązań zagadnień tematycznych, w publikacji zastosowano podział na dwie części obejmujące problemy poświęcone przedsiębiorczości i zarządzaniu małych i średnich przedsiębiorstw. Celem publikacji jest holistyczne i interdyscyplinarne ukazanie szerokiego spektrum tematów poświęconych przedsiębiorczości, zarządzaniu, ekonomii, finansom, prawu i studiom międzynarodowym w kontekście ponad dwudziestoletnich doświadczeń polskich przedsiębiorstw. Książka ta stanowi wynik badań naukowych i doświadczeń dydaktycznych autorów oraz uczestnictwa w procesach przedsiębiorczości i zarządzania, konsultacji i wywiadów z polskimi przedsiębiorcami. Autorzy spodziewają się, że przedstawione w pracy wyniki badań, analiz i obserwacji zainspirują Czytelników do zakładania i prowadzenia własnej działalności oraz do bardziej profesjonalnego zarządzania własnymi i utworzonymi przez siebie przedsiębiorstwami. Opracowanie skierowane jest do przedsiębiorców, studentów, menedżerów, pracowników instytucji współpracujących z sektorem MŚP. Dla osób poszukujących wiedzy z zakresu przedsiębiorczości stanowić może użyteczne źródło o jej procesach i metodach. Publikacja stanowi kolejną pozycję w dorobku dr. hab. Jana Targalskiego i całego zespołu autorskiego wywodzącego się z Katedry Przedsiębiorczości i Innowacji, Katedry Strategii Zarządzania i Rozwoju Organizacji oraz Katedry Prawa Międzynarodowego.