Opis
Jednym z głównych czynników rozwoju i wzrostu konkurencyjności firm sektora MSP staje się zwiększenie poziomu ich innowacyjności technologicznej oraz nowoczesności produktów i usług. Osiągnięciu tych celów sprzyja przedsiębiorczość technologiczna, rozumiana jako proces zapewnienia większej użyteczności praktycznej wynikom badań naukowych przez skuteczną współpracę między ośrodkami naukowymi, insytucjami rynku kapitałowego i sfery okołobiznesowej a przedsiębiorstwami. W książce przedstwiono: znaczenie przedsiębiorczości technologicznej we współczesnej gospodarce; wewnętrzne i zewnętrzne determinanty rozwoju przedsiębiorczości technologicznej; zarządzanie wiedzą, projektami i współpracą w przedsiębiorczości technologicznej; wyniki badań ankietowych przedstawiających zjawiska przedsiębiorczości technologicznej w praktyce funkcjonowania małych i średnich firm; przykłady firm wykorzystujących koncepcję przedsiębiorczości technologicznej. Publikacja jest skierowana zarówno do studentów kierunków i specjalizacji związanych z zarządzaniem w MSP, słuchaczy studiów podyplomowych oraz kursów i szkoleń, nastawionych na rozwijanie oraz kształtowanie postaw przedsiębiorczych i aktywizację firm sektora MSP, jak i do praktyków - przedsiębiorców i menedżerów z małych i średnich firm, wdrażających nowe rozwiązania techniczne we współpracy z partnerami naukowo-technologicznymi, oraz pracowników naukowych, zamierzających komercjalizować i wdrażać swoje pomysły i rozwiązania praktyczne w jednostkach gospodarczych.