Opis
Zmiany zachodzące we współczesnej gospodarce światowej doprowadziły do komercjalizacji wielu dziedzin życia ekono-micznego, w tym również sportu, którego najpopularniejsza dyscyplina, jaką jest piłka nożna, stała się produktem i usługą oferowaną konsumentom w prawie każdym zakątku świata. Zjawisko to skłoniło Autora do podjęcia wielowątkowych rozważań na temat funkcjonowania przedsiębiorstw sportowych w gospodarce rynkowej. Książka ta jest pierwszą pracą na polskim rynku wydawniczym, zawierającą obfity materiał poznawczy, faktograficzny i dokumentacyjny, obrazujący wzrost znaczenia ekonomiczno-społecznego sportu we współczesnym świecie. Autor w sposób interesujący przechodzi od zagadnień teoretycznych do praktyki życia gospodarczego. Na przykładzie niemieckiego klubu sportowego Bayern Monachium analizuje ewolucyjne zmiany, jakim klub ten podlegał, by w konsekwencji przekształcić się w dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo sportowe FC Bayern Monachium SA. Książka jest kierowana do szerokiego grona odbiorców - studentów, pracowników nauki, klubów i związków sportowych, podmiotów gospodarczych związanych ze sportem (sponsorów), władz publicznych i sympatyków sportu.Artur Grabowski - doktor nauk ekonomicznych, pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, autor wielu artykułów z zakresu ekonomii sportu i historii myśli ekonomicznej.