Opis
W książce opisano sposób organizacji i zachowania polskich przedsiębiorstw w okresie kryzysu. Zaprezentowane w niej wyniki badań pozwoliły na identyfikację cech przedsiębiorstw i zbioru dobrych praktyk, dzięki którym największe polskie przedsiębiorstwa przetrwały kryzys, a część z nich nawet poprawiła swoje wyniki. Autorzy wskazali postawy i zachowania przedsiębiorstw odpornych na kryzys w najważniejszych obszarach zarządzania, a także czynniki, które miały największy wpływ na wyniki ekonomiczne w kolejnych latach kryzysu. Szczegółowo omówili m.in.:
• pojęcie kryzysu w przedsiębiorstwie oraz jego determinanty,
• odporność polskich przedsiębiorstw na kryzys makroekonomiczny,
• zachowania strategiczne polskich przedsiębiorstw w okresie kryzysu,
• modele biznesowe przedsiębiorstw odpornych na kryzys,
• potencjał zasobowy polskich przedsiębiorstw,
• struktury przedsiębiorstw w czasie kryzysu,
• przywództwo w sytuacji kryzysu,
• kulturę organizacyjną w czasie kryzysu,
• najważniejsze determinanty odporności przedsiębiorstw na kryzys,
• metody pomiaru odporności na kryzys oraz autorski model odporności na kryzys.
Publikacja przeznaczona jest zarówno dla naukowców i badaczy, jak i praktyków zarządzania. Zawiera wartościowe sugestie, w jakich obszarach działania i w jakich rozwiązaniach zarządczych kryją się możliwości zbudowania odporności na kryzys.