Opis
Nieoceniony przewodnik dla każdego nauczyciela przedszkola, który - zgodnie z rozporządzeniem MEN z grudnia 2010 r. - jest zobligowany do prowadzenia obserwacji prawidłowości rozwoju dziecka, wychwytywania niepokojących symptomów i dostosowywania programu nauczania dziecka do jego specjalnych potrzeb.Przewodnik - napisany przez psychologa klinicznego - podaje testy prawidłowości rozwoju dziecka przedszkolnego w każdym kolejnym roku nauki, - wskazuje typowe (i mniej typowe) problemy rozwojowe, ich symptomy i niepokojące sygnały (w tym symptomy, wskazujące na zagrożenie w dalszym rozwoju dysleksją i dyskalkulią). - podaje metody, którymi nauczyciele i rodzice mogą pracować z dzieckiem, aby mu pomóc w przezwyciężeniu nieprawidłowości rozwojowych.- wskazuje, w jakim momencie nauczyciel i rodzice powinni zwrócić się o pomoc do specjalisty.- cały rozdział poświęcony jest przygotowaniu dziecka do pójścia do szkoły. KOMPENDIUM, NIEZBĘDNE W KAŻDYM PRZEDSZKOLU, a także każdemu rodzicowi.Nota o Autorce:Monika Biała jest psychologiem klinicznym z kilkunastoletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi. Jest Sekretarzem Sekcji Psychologii Klinicznej Dziecka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (PTP). Posiada, przyznany przez Zarząd Główny PTP, certyfikat konsultanta psychologii klinicznej dziecka w zakresie problemów kliniczno-edukacyjnych. Pracuje w poradni psychologiczno-pedagogicznej w Warszawie.