Opis
Celem niniejszej publikacji uczyniono próbę oceny efektywności oddziaływania przekazu medialnego w modyfikowaniu postaw społecznych studentów pedagogiki wobec osób niepełnosprawnych. W pierwszym rozdziale scharakteryzowano pojęcie niepełnosprawność, uwzględniając różnorodność w zakresie jego definiowania. W drugim omówiono szczegółowo termin postawa' oraz uwarunkowania i mechanizmy modyfikowania postaw wobec osób z niepełnosprawnością. Rozdział trzeci poświęcono charakterystyce środków masowego przekazu; teorii wyjaśniających ich oddziaływanie na odbiorcę. Rozdział czwarty zawiera metodologiczne podstawy badań własnych, których wyniki przedstawiono w rozdziale piątym. Dokonano w nim wieloaspektowej analizy i interpretacji zmian, które nastąpiły w postawach studentów wobec osób z niepełnosprawnością wskutek podjętych działań eksperymentalnych. W końcowej części sformułowano wnioski o charakterze teoretycznym oraz praktycznym, będące wynikiem weryfikacji założonych hipotez. W niniejszej publikacji nie uwzględniono zagadnienia wizerunku osób z niepełnosprawnością w środkach masowego przekazu. Stanowi ono przedmiot oddzielnego opracowania.