Opis
Zbiór dokładnych instrukcji przeprowadzenia 201 ciekawych i nieschematycznych grupowych ćwiczeń i gier, przeznaczony dla trenerów i szkoleniowców prowadzących sesje różnego typu i o różnej tematyce.
Zaprezentowane tu gry przeznaczone są zarówno dla dużych grup, jak i małych, kilkuosobowych zespołów. Pozwalają urozmaicić długą lub monotonną sesję szkoleniową, mogą być znakomitym sposobem na rozpoczęcie spotkania lub wprowadzenie nowego tematu, umożliwiają uczestnikom szkoleń odprężenie się i rozluźnienie, będąc okazją do wspólnej zabawy. Pomagają prowadzącemu podtrzymać zainteresowanie uczestników tematem sesji i zaktywizować ich, i to nie tylko dzięki gimnastyce umysłu, ale także ciała.
Gry zostały podzielone na kategorie odzwierciedlające ich zastosowania i cele, takie jak autoprezentacja i otwarcie się na innych, rozpoczęcie spotkania, wzajemne zapoznanie się, ożywienie monotonnej wypowiedzi, ćwiczenia dodające energii, integracja grupy, wyciszenie i relaks, ćwiczenia w plenerze i inne.
Opis każdego z ćwiczeń zawiera informacje dotyczące:
- celów i proponowanych zastosowań,
- liczby uczestników, dla której dane ćwiczenie jest przeznaczone,
- poziomu aktywności fizycznej i zaangażowania,
- przybliżonego czasu trwania, niezbędnych rekwizytów,
- przebiegu ćwiczenia krok po kroku.
Opisy uzupełnione są dodatkowymi wskazówkami dla prowadzącego oraz propozycjami modyfikacji w celu dostosowania do specyficznych potrzeb grupy. Do wybranych gier i ćwiczeń dołączono arkusze z materiałami pomocniczymi dla prowadzącego i uczestników.