HR Business Partnering to coś więcej niż jedna z funkcji w HR. To fundamentalna zmiana w sposobie, w jaki HR wspiera organizację. HR Business Partner to strategiczny doradca, który współpracuje z menedżerami, aby pomagać w osiąganiu celów biznesowych. Żeby skutecznie pełnić tę funkcję, potrzebne są nie tylko umiejętności z zakresu HR, ale także zrozumienie biznesu oraz zdolność do budowania strategicznych relacji i do zarządzania zmianami. Z myślą o wsparciu wszystkich, którzy chcą rozwinąć swoją rolę i przejść od tradycyjnych, administracyjnych zadań do bardziej strategicznego i proaktywnego partnerstwa biznesowego w HR powstał właśnie Przewodnik po strategicznym HR Business Partneringu. Ma on za zadanie dostarczenie praktycznych wskazówek, narzędzi i najlepszych praktyk, które pomogą skutecznie wdrożyć rolę HR BP w organizacji. W książce autorka omawia m.in.: praktyczne aspekty wprowadzania modelu HR Business Partneringu; kluczowe kompetencje, które powinien mieć HR Business Partner; konkretne narzędzia, które wspierają budowanie efektywnego partnerstwa z menedżerami. W przewodniku przytoczonych zostało 12 historii z życia HR BP, które pokazują, jak wyzwania napotykają HR BP w swojej codziennej pracy i jak sobie z nimi radzą. Patronat: Stowarzyszenie Praktyków HR.