Opis
Jak poradzić sobie z niedoborem wykwalifikowanych pracowników? Jak sprawić, żeby nie odeszli najlepsi? Czy tradycyjne metody pozyskiwania najbardziej utalentowanych pracowników to już przeżytek? Co zrobić, żeby przyciągać talenty jak magnes? O sukcesie organizacji w ostatecznym rozrachunku decydują ludzie – bardziej niż wizja, strategia, marketing, finanse, a nawet technologia. Dlatego właśnie wszystkie firmy chcą mieć u siebie jak najwięcej wybitnie utalentowanych pracowników. Ale czy wiadomo, czego oni oczekują od pracodawcy? Może się okazać, że wcale nie tego, o czym myślisz! Ta książka nie tylko pokazuje, co trzeba zrobić, żeby przyciągnąć do firmy najwybitniejsze talenty, ale też może być zwierciadłem dla ciebie i twojej organizacji. Nie bądź też zaskoczony, jeżeli w trakcie lektury zostanie zakwestionowany twój sposób postrzegania własnego przywództwa. Pomysły na to, jak zdobyć i zatrzymać najlepszych ludzi, opisane w książce, nie zrodziły się w wyobraźni Millera. Są wynikiem szeroko zakrojonych badań przeprowadzonych wśród tysięcy osób z różnych branż i grup demograficznych. Najważniejsze jest to, że wyniki dociekań nie są abstrakcyjne i akademickie, wręcz przeciwnie – przepis na stworzenie „magnesu na talenty” jest prosty i łatwo wykonalny. Miller wskazuje trzy ważne elementy składowe takiego magnesu oraz, co równie ważne, rolę liderów w procesie jego budowy. Potrzeby biznesu w XXI wieku ewoluują w zawrotnym tempie. Dlatego liderzy zespołów i działy HR muszą wybierać pracowników, których potencjał pozwoli na osiąganie zamierzonych celów. Dzięki tej książce znacznie łatwiej będzie im zidentyfikować, pozyskiwać i rozwijać idealnych pracowników przyszłości. *** Wybitni ludzie też muszą gdzieś pracować, więc dlaczego nie mieliby pracować u ciebie? Ta książka pokazuje, jak werbować ludzi, których pragnie mieć u siebie każda organizacja. Przeczytaj ją i wprowadź swój zespół i całą organizację na wyższy poziom. Jon Gordon, autor bestsellerów Potęga pozytywnego przywództwa oraz Autobus energii Trwa wojna o talenty, a wielu dobrych przywódców i niejedna odnosząca sukcesy organizacja ma trudności na tym froncie. Przyciąganie talentów prezentuje wspaniałe podejście, bardzo wnikliwe i jednocześnie praktyczne, zrodzone z oryginalnych badań i przedstawione w formie przystępnej i zrozumiałej historii. Przeczytałem od deski do deski. Stephen M.R. Covey, autor książek notowanych na listach bestsellerów dzienników „New York Times” i „Wall Street Journal” Ludzie mają większy wpływ na sukces twojej organizacji niż cokolwiek innego, a Mark Miller pokazuje, jak przyciągnąć do firmy najlepszych spośród nich. Randy Street, współautor bestsellera Who *** Mark Miller zaczął karierę w firmie Chick-fil-A w 1977 roku jako dorywczy robotnik fizyczny. W roku 1978 został przyjęty na etat jako szesnasty pracownik i dzielił swój czas między magazyn i kancelarię. W ciągu ostatnich czterech dekad piastował w Chick-fil-A różne stanowiska: szefa działu komunikacji, operacyjnego, zapewniania jakości i zadowolenia klientów, szkolenia i rozwoju, efektywności organizacyjnej oraz rozwoju przywództwa. Jego wpływ sięga daleko poza ściany Chick-fil-A. Miller odwiedził kilkadziesiąt krajów, zachęcając liderów do wysiłku i wyposażając ich w niezbędne umiejętności potrzebne do zmieniania świata na lepsze. Jest autorem i współautorem wielu biznesowych bestsellerów, m.in. napisanego wraz z Kenem Blanchardem tytułu Sekret. Tajemnica wielkich liderów. Jego książki jak dotąd ukazały się w ponad milionie egzemplarzy, w dwudziestu pięciu językach. Niniejsza książka jest jego siódmą publikacją.