Opis
Zgodnie z podziałem treści kształcenia zamieszczonych w programie nauczania przygotowano trzy podręczniki na cały cykl kształcenia, po jednym do każdej klasy. Ich powtarzalny i przejrzysty układ powoduje, że przekazywana wiedza jest doskonale uporządkowana.Zdecydowane odejście od encyklopedyzmu oraz ograniczenie ilości tekstu nadają szczególne znaczenie specjalnie opracowanej grafice (zawierającej opisy czynnościowe).Lekcje zamieszczone w podręczniku mają charakter problemowy i ćwiczeniowy. Ćwiczenia dobrano w taki sposób, aby można je było wykonać nawet w wypadku bardzo skromnego wyposażenia pracowni szkolnej.Przy opracowywaniu publikacji autorzy położyli nacisk na wszechstronny rozwój umiejętności: rozwiązywanie problemów w sposób twórczy, poszukiwanie odpowiedzi na postawione pytania, prowadzenie obserwacji, wykonywanie doświadczeń, samodzielne dochodzenie do teorii przyrodniczej oraz pracę zespołową.Podręczniki dostosowane są do wieku ucznia oraz do jego rozwoju (bardziej obszerne bloki tekstowe, większa szczegółowość grafiki są charakterystyczne dla klas starszych). Na końcu każdego podręcznika znajduje się słowniczek trudniejszych pojęć.