Opis
Celem książki Psychologia i praktyka zmiany organizacyjnej jest przede wszystkim przybliżenie czytelnikowi problematyki związanej z szeroko rozumianą zmianą, jej konsekwencjami oraz sposobami efektywnego adaptowania się do nowych warunków i oczekiwań. Pierwsza część tej publikacji skupia się na zagadnieniach związanych z psychologią zmiany, druga – na zarządzaniu zmianą w warunkach organizacyjnych. W książce wykorzystano wiele przykładów, które pomogą zrozumieć mechanizmy psychologiczne ujawniające się w trakcie wprowadzania zmiany w organizacji. Znaczące miejsce zajmują tu kwestie dotyczące pracowników i osób odpowiedzialnych za sukces projektów transformacyjnych. Ten szczególny nacisk położony na opis „czynnika ludzkiego” wynika z faktu, że powodzenie procesu zmian zależy w mniejszym stopniu od szczegółowego planowania, w większym zaś – od ludzi uczestniczących w tym procesie. Równolegle przedstawione zostały również zagadnienia związane ze specyfiką zmiany oraz metody jej wprowadzania. Takie ujęcie obydwu tematów ma na celu wzbogacenie przedstawionych treści o zagadnienia, które nieraz bardzo trudno od siebie oddzielić.