Opis
Dziesięć lat temu ukazało się pierwsze polskie wydanie uznanej na całym świecie Psychologii społecznej autorstwa E. Aronsona, T. Wilsona i R. Alert. Wydawca był wtedy przekonany o niezwykłej wartości merytorycznej tej pozycji i konieczności zaprezentowania jej polskiemu czytelnikowi. Minione lata dowiodły, że przekonanie to podzielają zarówno wykładowcy, jak i studenci, a książka zajęła wiodące miejsce na listach lektur wszystkich kursów z psychologii społecznej. Jednak ta dziedzina nauki szybko się rozwija i we wszystkich jej obszarach dokonywane są fascynujące odkrycia.Dlatego też wydawca podjął decyzję o przygotowaniu kolejnej edycji Psychologii społecznej.Jest ono wzbogacone o najnowsze osiągnięcia tej gałęzi nauki i prezentuje najbardziej aktualny stan wiedzy. Czytelnik znajdzie tutaj prezentację najważniejszych badań z ostatnich kilku lat, fragmenty ponad dwadziestu artykułów wybranych z publikacji American Psychological Society, kilkaset dodanych pozycji bibliografii.Podręcznik ten obrazuje najnowsze trendy w psychologii społecznej, nie zapominając jednak o jej pionierskich badaniach; prezentuje uaktualnienie starszych teorii, uzupełniając klasyczne treści nowym podejściem do tych samych tematów (m.in. kultura, płeć, tożsamość, emocje, poczucie własnej wartości, proces redukcji dysonansu poznawczego w różnych kulturach), a także perspektywą ewolucyjną w badaniu różnych aspektów zachowań człowieka. Dzięki takiemu przedstawieniu wiedzy czytelnik poznaje ciągłość i głębię zagadnień, a nie tylko zbiór wyników badań ogłaszanych przed wielu laty i obecnie.Chociaż konstrukcja podręcznika uległa istotnym zmianom, autorom przyświeca cały czas ten sam cel: wzbudzenie zainteresowania studentów przez wskazanie praktycznego znaczenia materiału. Zawsze mają oni na uwadze, że zastosowania są integralną częścią psychologii społecznej i zasługują na odrębne potraktowanie, a preferowane przez nich podejście narracyjne sprawia, że podręcznik ten jest pasjonującą lekturą.