Opis
Psychologia ucznia i nauczyciela * Pierwszy od dwudziestu lat, nowoczesny podręcznik podejmujący całościowo problematykę psychologii kształcenia w odniesieniu do polskiego systemu edukacji. * Modelowy program nauczania psychologii - systematycznie weryfikowany i doskonalony w praktyce. * Podstawowa wiedza z zakresu psychologii rozwoju dzieci i młodzieży dobrana pod kątem potrzeb nauczycieli kształcących w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich różnego typu. * Omawia najważniejsze i najtrudniejsze problemy edukacyjne według wspólnego schematu teoretycznego: o prezentacja konkretnego przypadku ilustrującego konkretny problem edukacyjny, o wszechstronne i pogłębione naukowe wyjaśnienie problemu, o ukazanie praktycznych implikacji wynikających z przestawionej wiedzy i dotyczących praktycznych działań nauczycieli służących rozwiązaniu określonego problemu edukacyjnego, * propozycje praktycznych działań i zastosowania wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjnej, * elementy ułatwiające przyswojenie wiedzy: schematy, wykresy, ramki, wyróżnienia definicji i najważniejszych pojęć. Podręcznik przeznaczony dla: * studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich, * studentów innych kierunków, którzy starają się o uzyskanie uprawnień pedagogicznych, * nauczycieli, którzy chcą pogłębić swoja wiedzę, * pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców.O redaktorze naukowym:Prof. dr hab. Stanisław Kowalik - prorektor Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu. Wieloletni wykładowca psychologii na kierunkach nauczycielskich, specjalista w dziedzinie psychologii społecznej i psychologii rehabilitacji, wielokrotnie wyróżniany za pracę dydaktyczną, naukową i społeczną. Współpracuje z organizacjami zajmującymi się bezpieczeństwem publicznym i domami pomocy społecznej. Przez wiele lat był członkiem Rady ds. Przeszczepów Narządów. Jego zainteresowania badawcze to stosowana psychologia społeczna, psychologia rehabilitacji i makropsychologia społeczna.