Opis
Ćwiczenia w orientacji, położenie w przestrzeni i relacje między przedmiotami.
Kształcenie u dziecka orientacji w przestrzeni, to ciągły proces, który odbywa się w naturalnych sytuacjach życiowych i polega na zdobywaniu własnych doświadczeń przy użyciu wszystkich zmysłów.
Dziecko rozpoczynając programową edukację posiada już ogólną orientację w przestrzeni. Rozumie i poprawnie stosuje większość zawiązanych z nią pojęć: na, pod, nad, obok, przód, tył, na prawo, na lewo itp.
Książeczka Ćwiczenia w orientacji to wybór wielu cennych rozwiązań służących utrwalaniu pojęć i umiejętności orientacji w przestrzeni, wzajemnego położenia obiektów i zjawisk, rozpatrywania ich pod względem cech wielkościowych, jakościowych i mierzalnych:
- określenie położenia przedmiotów w przestrzeni względem obserwatora i innych przedmiotów: za, pod, nad, obok, wewnątrz, na lewo, na prawo, do przodu, do tyłu, w górę, w dół,
- przypisywanie przedmiotom cech wielkościowych: długi, krótki, szeroki, wąski,
- porównywanie przedmiotów pod względem wybranej cechy: długi – krótki, szeroki – wąski, niski – wysoki,
- poprawne używanie oraz rozumienie stosowanych zwrotów i określeń.
Książeczki PUS służą zawsze w połączeniu z Zestawem Kontrolnym PUS - poręcznym, zamykanym pudełkiem z plastiku w którym znajduje się 12 ponumerowanych klocków, a cyfry na klockach odpowiadają numerom zadań w książeczkach.