Opis
Zeszyt 7. uzupełnia treści zawarte w podręczniku Razem w szkole. Część 7. Dzieci, korzystając z tego zeszytu, utrwalają wiadomości i doskonalą umiejętności zdobyte podczas zajęć, aby potrafiło coraz lepiej: - rysować po śladzie i pisać wzory literopodobne,- rozpoznawać i pisać litery: ó Ó, ń, ś Ś, ź Ź, ć Ć,- rozpoznawać i pisać dwuznaki: sz Sz, cz Cz, dz Dz,- układać i pisać wyrazy i krótkie zdania,- odczytywać wyrazy z rozsypanych liter,- rozróżniać i liczyć głoski w słowach i litery w wyrazach,- czytać litery, sylaby, wyrazy, krótkie teksty,- czytać ze zrozumieniem krótkie teksty,- przepisywać starannie,- pisać z pamięci,- pisać życzenia,- dodawać i odejmować w zakresie 10,- posługiwać się pojęciami: litr, kilogram,- dodawać i odejmować wyrażenia mianowane,- rozwiązywać zadania z treścią i łamigłówki,- krótko wypowiadać się na dany temat i odpowiadać na pytania,- liczyć elementy zbioru,- rozróżniać liczby parzyste i nieparzyste w zakresie 10,- porównywać liczby i stosować znaki: <, >, =,- rysować, kolorować obrazki,- rozpoznawać zwierzęta żyjące w parku, w lesie, w gospodarstwie,- rozumieć zwyczaje ptaków wiosną,- rozpoznawać niektóre rośliny rozkwitające na wiosnę,- podawać charakterystyczne cechy pogody,- posługiwać się słownictwem związanym ze świętami wielkanocnymi,- słuchać ze zrozumieniem czytanego tekstu.Zestawy ćwiczeń zostały dobrane tak, aby nauczyciel mógł korzystać z nichna bieżąco i doskonalić umiejętności dziecka stosując zasadę indywidualizacji. Ważna jest jakość wykonywanych ćwiczeń, nie wolno więc wymagać od dziecka mechanicznego wypełniania stron zeszytów. Nauczyciel powinien już na początku roku szkolnego zapoznać rodziców z zeszytami i omówić sposób korzystania z ćwiczeń.W zeszycie znajdują się dłuższe teksty do słuchania, mające na celu wyrabianie u dzieci nawyków czytelniczych oraz budowanie więzi między czytającym a słuchaczem. Są one skorelowane z treściami zawartymi w podręczniku. Uczeń doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem. Na końcu każdego zeszytu rodzice i nauczyciele znajdą porady psychologa: o dojrzałości szkolnej dziecka, przygotowaniu miejsca do nauki, dbaniu o zdrowie dziecka, jak współpracować i kontaktować się ze szkołą, jak dbać o bezpieczeństwo dziecka, jak je motywować do nauki... i wiele innych pożytecznych porad.