Opis
Zanurz się w futurystycznym uniwersum Red Rising, opartym na serii książkowej Pierce’a Browna, opisującej dystopiczne społeczeństwo podzielone na 14 kast. Będziesz reprezentować Dom, który pragnie przejąć władzę i zdobywać najlepszych sojuszników. Czy zdołasz wyzwolić się z okowów Elity albo znaleźć się pośród rządzących Złotych?
Red Rising to gra polegająca na zarządzaniu ręką i budowaniu talii dla 1-6 graczy. Grę rozpoczyna się z ręką złożoną z 5 kart, a w swojej turze gracz może umieścić kartę z ręki w jednym z czterech miejsc na planszy. Następnie gracz wybiera kartę z jednego z pozostałych miejsc na planszy (nie może wziąć z tego pola, na które zagrał) albo dobiera z wierzchu talii. Po wykonaniu tej czynności, oprócz zdobycia wybranej karty, zyskujemy również bonus wynikający z pola, z którego została pobrana karta. Jeśli ponadto jest się w 100% zadowolonym ze swojej ręki, zamiast wykładać swoje karty na plansze, można wykonać akcję Zwiadu, w której odkrywa się kartę z wierzchu talii i kładzie się ją w wybranym przez siebie miejscu. Zyskuje się wtedy korzyść z wybranej lokalizacji.
“Red Rising to jedna z moich ulubionych serii książkowych. Z Pierce’em Brownem skontaktowałem się w sprawie praw do gry planszowej już lata temu. Wtedy nie były one jeszcze dostępne. Mimo to rozpocząłem wieloletni proces kolejnych nieudanych prób zaprojektowania gry i przyjmowania projektów napływających z zewnątrz, by taką grę stworzyć. Wreszcie prace doprowadziły do przebłysku geniuszu, kiedy ja i Alex graliśmy pewnego wieczoru w Fantastyczne Światy. A potem już nasza wspólna praca, testowania ze wsparciem Stonemaier Ambassadors i nieustający kontakt z Pierce’em i jego ekipą. Ta gra to moje marzenie i jestem niezmiernie podekscytowany, że mogę się z Wami nią podzielić.”
Jamey Stegmaier
ELEMENTY GRY
112 kart postaci (65×x100 mm)
6 kafelków Domów
1 plansza
1 tacka w kształcie głowy wilka z pokrywką
60 znaczników Helium (czerwone kryształki)
60 znaczników Wpływu (po 10 w każdym z 6 kolorów)
1 znacznik Suwerena
1 znacznik pierwszego gracza (księżyc)
1 specjalna kostka
6 znaczników Floty (po 1 statku w każdym z 6 kolorów)
1 tabela punktów
6 kart pomocy (65×x100 mm)
5 kart Au Tomy (65×x100 mm)
25 kart Au Tomy (57×87 mm)
1 instrukcja
1 instrukcja dla Automy
Autorzy: Jamey Stegmaier i Alexander Schmidt
Grafika: Jacqui Davis, Miles Bensky i Justin Wong
Liczba graczy: 1 - 6 osób
Wiek: od 14 lat
Czas gry: 45 - 60 min
Język: polski