Opis
Bardzo rzadko w neuronaukach głębokie my?lenie teoretyczne na temat mózgu, jego struktury i funkcji łšczy się z bogatym do?wiadczeniem oddanego swojej pracy klinicysty. W tym jednak podręczniku znajdzie czytelnik dowód na to, że takie połšczenie wiedzy z praktykš jest nie tylko możliwe, lecz konieczne. Skuteczny program terapii - dostosowany do indywidualnych potrzeb każdego pacjenta z uszkodzeniem mózgu - nie powstaje w podręczniku, lecz w relacji terapeuta-pacjent. Zatem zgodnie z podej?ciem heurystycznym lansowanym przez autorkę niniejszy podręcznik rehabilitacji neuropsychologicznej nie stanowi ,,ksišzki kulinarnej", lecz w pełnym sensie tego słowa - przewodnik w pewnej trudnej, ale jakże ważnej podróży. Będzie on przydatny zarówno studentom i nowym adeptom neuropsychologii, jak i klinicystom, którzy na co dzień zmagajš się z tymi problemami. Prezentowana ksišżka spełnia w zupełno?ci współczesne standardy tego typu publikacji pod względem doboru tre?ci, formalnej organizacji zagadnień swoistych dla dyscypliny oraz układu wyróżnionych kategorii. Czytelnik znajdzie tu szczegółowe - oparte na bogatym do?wiadczeniu klinicznym autorki - opisy technik, metod, programów i podej?ć terapeutycznych.