Opis
Publikacja ta jest adresowana do rodziców i nauczycieli, którzy chcą ze sobą współpracować dla dobra dzieci znajdujących się pod ich opieką. Autorka pokazuje, że bycie sprzymierzeńcem jest praktykowane w wielu krajach - w każdym nieco inaczej - i zawsze przynosi korzyści najmłodszym. Maria Mendel przedstawia najpopularniejsze formy współpracy: wolontariat, prace interaktywne, nauczanie ustawiczne itd. Jej zdaniem, aby razem uczyć i wychowywać dzieci, potrzeba tylko dobrej woli, zrozumienia dla drugiej strony i właściwej komunikacji. Część książki przyjmuje więc formę poradnika, który pokazuje, jak osiągnąć porozumienie.Na końcu zainteresowani znajdą spis przydatnych książek, artykułów i stron internetowych.,,Recenzowana książka trafia w sedno aktualnych potrzeb społecznych (...). W książce można znaleźć bardzo wiele praktycznych, szczegółowych wskazówek, które z pewnością ułatwią wprowadzenie zasad i strategii nieznanych dotąd w polskim szkolnictwie oraz zabezpieczą nauczycieli i rodziców przed działaniem po omacku w obliczu nowych oczekiwań społecznych. Jednak jej największą zaletą jest propozycja nowej filozofii współpracy, filozofii opartej nie na roszczeniowo-życzeniowej, pełnej wzajemnych pouczeń i pretensji wymianie usług, ale na głęboko przemyślanej idei wspólnotowości edukacyjnej, wzięcia na siebie odpowiedzialności za całość kształtu szkolnego nauczania wychowania przez wszystkich żywotnie nim zainteresowanych"".prof. dr hab. D. Klus-Stańska,,Książka pozwala ogarnąć nowe horyzonty nauczycielsko-rodzicielskiego współdziałania, bycia w przymierzu z uczniem i dla ucznia. Spójrz na nauczycieli jak na Sprzymierzeńców!"".P. Kowalczuk