Celem niniejszego opracowania jest:
- poglądowa  analiza  partnerstwa  publiczno-prywatnego  w  kontekście przedmiotów praw własności intelektualnej jako dóbr niematerialnych, które są (powinny być) przedmiotem zawieranych umów,
- sondażowa  analiza  wykorzystania  instytucji  partnerstwa  publicznoprywatnego w Polsce w ostatnich czterech latach,
- analiza  partnerstwa  jako  narzędzia  transferu  własności  intelektualnej, szczególnie w zakresie skali zjawiska, ograniczeń społecznych i instytucjonalnych oraz zakresu jej wykorzystywania i egzekwowania wśród małych i średnich przedsiębiorstw,
- opis  dobrych  praktyk  oraz  sformułowanie  rekomendacji  dla  rozwoju idei  PPP,  szczególnie  w  obszarze  współpracy  z  małymi  i  średnimi przedsiębiorstwami. 
W opracowaniu za podstawę rozważań o zasadach i rozwoju współpracy podmiotów sektora publicznego z partnerami prywatnymi przyjmuje się polską  regulację  partnerstwa  publiczno-prywatnego  stworzoną  przez  postanowienia ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz wcześniejszej z dnia 28 lipca 2005 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym wraz z rozporządzeniami wykonawczymi do tych ustaw. 
Opracowanie  składa  się  z  sześciu  rozdziałów.  
1. W  pierwszym  rozdziale skupiono  się  na  determinantach  współdziałania  międzysektorowego,  ze szczególnym  uwzględnieniem  partnerstwa  publiczno-prywatnego.  
2. W rozdziale drugim omówiono źródła i podstawowe cechy własności intelektualnej w ujęciu ekonomicznym, w tym nauki o zarządzaniu.
3., 4. Rozdziały trzeci i czwarty zawierają prawne aspekty ochrony własności intelektualnej. 
5. W  rozdziale  piątym  zaprezentowano  wyniki  badań  przeprowadzonych w celu rozpoznania skali  wspólnej realizacji przedsięwzięć sektora publicznego  z  podmiotami  prywatnymi. 
6. Szósty rozdział jest swego rodzaju aneksem  –  rozszerzeniem zagadnienia  komercjalizacji  własności  intelektualnej,  o  którym  wspomniano w rozdziale trzecim.
Książka skierowana  jest do szerokiego grona podmiotów, które mogą występować w roli partnerów współpracujących w formule PPP, ze szczególnym uwzględnieniem: małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), jednostek badawczo-rozwojowych, centrów transferu technologii, instytucji otoczenia biznesu oraz jednostek samorządu terytorialnego. 
Opracowanie zostało przygotowane na zlecenie Ministerstwa Gospodarki przez zespół pracowników i współpracowników Wydziału Zarządzania i Komunikacji  Społecznej  Uniwersytetu  Jagiellońskiego  przy  współudziale  pana Bogusława Węglińskiego – Prezesa IP Management Poland.