Opis
Rynek usług kurierskich stanowi współcześnie jeden z najdynamiczniej rozwijających się obszarów polskiej gospodarki. Z jednej strony jest to bez wątpienia konsekwencją zmieniających się preferencji konsumentów, którzy w coraz większym stopniu zainteresowani są jakościowymi aspektami oferty, głównie szybkością, terminowością, kompleksowością oraz elastycznością procesu świadczenia usług o charakterze pocztowym. Z drugiej natomiast strony silny wpływ na wzrost rynku usług kurierskich ma ekspansywnie rozwijający się w Polsce sektor handlu elektronicznego. O skali jego rozwoju świadczy fakt, iż w rankingu najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie w 2019 roku handel elektroniczny w Polsce uplasował się na trzynastej pozycji. Dynamiczny wzrost rynku usług kurierskich w Polsce wskazuje, iż ten obszar rynkowy stał się bardzo ważnym elementem gospodarki państwa, w związku z czym wydaje się stosowne, aby podjąć konieczny wysiłek mający na celu dogłębne poznanie procesów mających miejsce w tym sektorze.
Celem niniejszej monografii jest charakterystyka rynku usług kurierskich w Polsce oraz przedstawienie i analiza najważniejszych procesów strategicznych i marketingowych wpływających na jego rozwój.
W monografii zastosowano następujące metody badawcze: krytyczną analizę literatury przedmiotu, metodę analizy przyczynowo-skutkowej, metodę analizy porównawczej oraz metodę analizy przypadków. Publikacja jest przeznaczona dla ekonomistów, studentów kierunków ekonomicznych oraz osób zainteresowanych problematyką funkcjonowania rynku usług kurierskich.
- ze Wstępu