Opis
W książce bardzo ciekawie przedstawiono dzieje rozwoju konstrukcji samochodów terenowych, począwszy od pierwszych bryczek motorowych przez bogatą i obfitującą w niezwykłe wydarzenia historię z czasów II wojny światowej, aż po samochody współczesne i rozwiązania nietypowe (np. pojazdy księżycowe). Przedstawiono konstrukcje z całego świata (nowe trendy w budowie i wyposażeniu), nie pominięto produkcji polskiego przemysłu motoryzacyjnego.
Spis treści:
1. WPROWADZENIE
2. POWSTANIE I ROZWÓJ SAMOCHODÓW OSOBOWO-TERENOWYCH
Co to jest samochód osobowo-terenowy?
Pierwsze bryczki motorowe i wyścigi po bezdrożach
Samochody dla wojska
Jeepy wygrały II wojnę światową
Wojenni konkurenci Jeepa
Udany Land Rover
Nowe funkcje samochodu osobowo-terenowego
Pojazdy księżycowe
Polskie konstrukcje prototypowe
3. WSPÓŁCZESNE SAMOCHODY OSOBOWO-TERENOWE
Stara i nowa ojczyzny samochodu osobowo-terenowego
Europejskie samochody osobowo-terenowe
Nowe trendy – pojazdy rekreacyjne
Samochody osobowe 4x4
4. KONSTRUKCJA SAMOCHODÓW OSOBOWO-TERENOWYCH
Zasadnicze wymiary zewnętrzne
Nadwozie
Silniki
Układ przeniesienia napędu
Zawieszenie kół
Ogumienie
Wyposażenie dodatkowe – tuning
5. OPISY TECHNICZNE SAMOCHODÓW OSOBOWO-TERENOWYCH
Bardzo szczegółowo opisano konstrukcję ponad 30 modeli samochodów osobowo – terenowych (szczegółowe dane techniczne, uzupełnione kolorowymi ilustracjami), tych najbardziej popularnych w Polsce i cieszących się największym uznaniem wśród polskich kierowców zaczynając od samochodu Audi Q5, poprzez Ford Kuga, Honda CR-V, Kia Sportage, Skoda Yeti, Subaru Forster, aż po Volvo C60.
Nie zapomniano o takich legendach wśród terenówek, jak Hummer H2, Mercedes-Benz G, Land Rover Defender i Range Rover, a także o najpopularniejszych konstrukcjach polskich (Hooker) i rosyjskich (Lada 4x4).
Książka nawiązuje do wydanego w połowie poprzedniej dekady opracowania inż. Zdzisława Podbielskiego „Łaziki” , które było bestsellerem na rynku książek motoryzacyjnych.