Opis
Sankcje w prawie konsumenckim – na przykładzie wybranych umów to książka, która dotyczy głównych celów, jakie mają spełnić sankcje w prawie ochrony konsumenta, ich konstrukcji prawnej oraz wad i zalet. Przedstawiono sankcje, występujące w przypadku czterech typów umów: sprzedaży konsumenckiej, kredytu konsumenckiego, umowy timesharingu oraz umowy o imprezę turystyczną. Analizie poddano m.in. zagadnienie obowiązków informacyjnych ciążących na przedsiębiorcy w relacji z konsumentem, ze szczególnym uwzględnieniem skutków ich naruszenia oraz sankcji specyficznych dla poszczególnych rodzajów umów, z których konsument może skorzystać na wypadek niewykonania przez przedsiębiorcę jego obowiązków. W publikacji zawarto propozycje wprowadzenia nowych lub alternatywnych rozwiązań, mających podnieść poziom ochrony konsumenta w Polsce.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla adwokatów, radców prawnych i sędziów, a także dla studentów prawa i aplikantów, pragnących pogłębić wiedzę w tym zakresie, oraz przedsiębiorców zawierających umowy z udziałem konsumentów, a nawet samych odbiorców końcowych dóbr i usług.