Opis
opracowaniu przedstawiono w formie dialogów, scenariuszy, prezentacji procesów oraz studiów przypadków decyzyjnych i opisów sytuacyjnych:
- metody analizy dotychczasowego potencjału przedsiębiorstwa
w zakresie zarządzania wiedzą,
- projektowanie i akcelerację wdrożeń zarządzania wiedzą
w organizacjach gospodarczych i pozagospodarczych.
Książka składa się z części metodologicznej, opisu przypadków decyzyjnych oraz scenariuszy.
Wiodącą ideą opracowania jest pokazanie i propagowanie stanu „ciągłego uczenia się organizacji” poprzez rozwiązywanie problemów zarządzania wiedzą przez pracowników i menedżerów.
Przedstawione instrumenty zarządzania wiedzą adresowane są do kadry menedżerskiej i pracowniczej akceptującej nowe rozwiązania ze świata organizacji i zarządzania. Kolejną grupą adresatów są „agenci, menedżerowie i pracownicy wiedzy” swobodnie przemieszczający się w różnych sieciach gospodarczych, społecznych, kulturowych i politycznych. Dla nich umiejętność szybkiego dekodowania i migracji wiedzy sieciowej staje się podstawowym warunkiem rozwoju i sukcesu.