Opis
Na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci teksty i ich rodzaje w mediach uległy wielu przeobrażeniom i transformacjom na płaszczyznach strukturalnej, tematyczno-treściowej, funkcjonalnej oraz językowej. Doszło także do wykształcenia się nowych, samodzielnych form gatunkowych, mających swoje korzenie w klasycznych, ugruntowanych rodzajach tekstu oraz takich, którym trudno przypisać określone pochodzenie genologiczne. Punktem wyjścia niniejszej publikacji były pytania badawcze odnoszące się do masowej komunikacji internetowej i występujących w niej z dużą frekwencyjnością i niezwykle popularnych wśród użytkowników Internetu, niezależnie od ich osadzenia językowego, takich form internetowych, jak recenzja książki przygotowana przez laika, video tutorial, blog, portal kulinarny oraz Wikipedia. Autorki publikacji stawiają sobie za cel nadrzędny, reprezentując w założeniach, metodologii i empirii podejście niemieckiej lingwistyki tekstu, znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy wymienionym wyżej formom internetowym można przypisać określony status gatunkowy, a więc, czy należy i za pomocą jakiego instrumentarium poszukiwać w nich genologicznej tożsamości