Opis
Podręczniki zawierają teksty z literatury klasycznej i współczesnej. Przedstawione zostały w sposób uwzględniający poziomy podstawowy - odpowiadający dzieciom słabiej czytającym i ponadpodstawowy - dla dzieci, które opanowały już umiejętność czytania. Zgodnie z założeniami nowej podstawy programowej szczególnie starannie dobrane zostały teksty z elementami etyki - baśnie, bajki, legendy.Edukację literacką autorki traktują wszechstronnie i łączą z różnymi dziedzinami sztuki, np. z teatrem, muzyką i malarstwem.Budowa podręcznika: nauka czytania w pakiecie Skarby oparta została na metodzie analityczno- syntetycznej, uwzględniającej ogniwo pośrednie jakim jest sylaba. Pierwszy etap to wyrabianie gotowości do czytania, czyli etap przedliterowy, drugi etap to systematyczne wprowadzanie elementów czytania- zapoznawanie z kolejnymi literami, przygotowane zostały teksty do czytania o różnym stopniu trudności, na dwóch poziomach:poziom podstawowy- teksty łatwiejsze i krótsze- wyróżnione dużą czarną czcionką,poziom ponadpodstawowy- teksty trudniejsze, dłuższe- wyróżnione mniejszą czcionką i kolorową ramką. Zgodnie z zasadą stopniowania trudności początkowo są to bardzo proste teksty wyrazowo-obrazkowe. Ich długość wzrasta wraz ze stopniem zaawansowania uczniów w poznawaniu liter teksty na obu poziomach stanowią całość, co ułatwia pracę w grupie i umożliwia indywidualizację nauki. W Skarbach pojawia się cykl systematycznych działań ,,Czytam ja, czytasz Ty"", aby rozbudzić w dzieciach motywację do samodzielnego czytania oraz zainteresowanie książką. W przewodnikach metodycznych zaplanowano działania na różnych płaszczyznach: głośne czytanie przez nauczyciela, czytanie rodzinne, wprowadzanie w świat lektur, głośne czytanie przez dzieci. teksty do czytania mają zróżnicowaną formę, aby zmotywować dzieci do podejmowania wysiłku- wiersze, komiksy, opowiadania, pod tekstami umieszczono pytania umożliwiające sprawdzenie czy dziecko czyta ze zrozumieniem.