Opis
Ćwiczenia humanistyczne motywują ucznia do nauki i pomagają mu porządkować zdobywaną wiedzę.
Celem ćwiczeń jest dokonywanie przez dziecko coraz trudniejszych operacji myślowych. Nauka przypomina grę i zabawę. Najważniejsze jest to, aby dziecko ucząc się, napotykało na trudność, którą jest w stanie pokonać, bo to wywołuje radość. Dziecko czuje: „Chcę zrobić to jeszcze raz, bo mi się udało!”.
Dobór treści jest adekwatny do poziomu edukacyjnego i dostosowany w czasie i sposobie realizacji do indywidualnych możliwości percepcyjnych ucznia. Dlatego zadania i ćwiczenia w każdym obszarze edukacyjnym zostały zaplanowane tak, aby pomóc nauczycielowi indywidualizować pracę. Występują zadania dla dzieci zdolnych oraz dla dzieci potrzebujących dodatkowych ćwiczeń w danym zakresie.
Nieschematyczne zadania i ćwiczenia o różnym stopniu trudności aktywizują i zachęcają dziecko do działania. Rozwijają i usprawniają małą motorykę oraz przygotowują do opanowania zasad ortografii i gramatyki, uczą pisania liter, sylab i całych zdań.