Opis
Niniejszy poradnik kierowany jest w szczególności do pracodawców, menedżerów, którzy w imieniu pracodawcy kierują pracownikami zatrudnionymi w organizacji, oraz pracowników działów HR, odpowiedzialnych za kadrę pracowniczą. Stanowi on połączenie wiedzy z zakresu prawa pracy oraz zarządzania personelem.
Pracodawcę i pracownika w rozumieniu Kodeksu pracy łączy tzw. stosunek pracy. Oprócz rekrutacji, w wyniku której następuje nawiązanie stosunku pracy, w organizacji często zachodzi potrzeba przeprowadzenia procesu derekrutacji, a ten z kolei nie powinien być sprowadzany wyłącznie do ograniczania liczby zatrudnionych pracowników. W poradniku omówiono ten proces i wskazano na możliwości dostępne pracodawcy. Zdefiniowano także wypowiedzenie umowy o pracę oraz warunki, które dokument ten musi spełniać, aby nie uchybiać przepisom prawa pracy. Ponadto przedstawiono etapy przeprowadzania zwolnień dokonywanych na podstawie ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników.
Stan prawny: maj 2012 rok.