W najnowszej książce profesor Grażyny Krasowicz-Kupis na pierwszy plan   wysuwają się zagadnienia związane z pojęciami stosowanymi dość często na   świecie, lecz wciąż względnie nowymi w Polsce, mianowicie: ""zaburzenia rozwoju   językowego"" i ""specyficzne zaburzenie rozwoju językowego"" (ang. specific   language impairment - SLI). Autorka porządkuje kwestie terminologiczne związane   z oboma pojęciami oraz przedstawia zagadnienia rozwojowe, tworząc w ten sposób   kontekst dla rozważań nad najnowszą wiedzą z omawianej dziedziny, a szczególnie   neurobiologicznego podłoża zaburzeń rozwoju językowego, oraz nad kwestiami   praktycznymi, czyli diagnozą i terapią. Książka jest adresowana zarówno do   logopedów, jak i do psychologów, ponieważ poruszane w niej zagadnienia są   związane z obiema dyscyplinami wiedzy. Jej celem jest zwrócenie uwagi   specjalistów na problematykę deficytów w przyswajaniu języka, która jest bardzo   ważna przede wszystkim w kontekście rozwoju dzieci borykających się z   trudnościami, ale także ze względu na coraz większą skalę zjawiska oraz niską   skuteczność dostępnych form terapii. Omówienie najnowszych badań oraz refleksja   nad praktyką pomogą specjalistom starannie dobierać wiarygodne metody   terapeutyczne w codziennej pracy.