Opis
Tam, gdzie nie dochodzi światło... Okazuje się, że w Small World Underground, przestrzeni do życia jest jeszcze mniej niż na powierzchni! Pośród pogrzebanych wspomnień minionych epok ciężko jest znaleźć jeszcze trochę miejsca dla siebie. Zwłaszcza, że inne plugawe rasy ośmieliły się także kopać w naszej ziemi, drążyć naszą skałę, którą nasi przodkowie powierzyli Tobie z nadzieją, że będziesz w stanie wykuć w niej podwaliny potężnego imperium, a Twoi podwładni wypełzną z nich i zdominują cały znany nam świat! Small World Underground, stworzony przez Philippe Keyaerts to świat zamieszkany przez różnorodne rasy - drowy, kultystów, mumie, gnomów, ogry, czy żelaznych krasnoludów. Każda z tych nacji posyła do walki swoje armie - wszystko po to, aby zdobyć chociaż odrobinę nowego terytorium i zepchnąć inne rasy do piekielnych otchłani. Niestety, cywilizacje w miarę wzrostu zatracają swoją dynamikę i możliwości rozwoju, dopada je stagnacja a w końcu upadek. Kluczem do zwycięstwa w Small World Underground jest nie tylko wybór spośród 15 ras i 21 specjalnych mocy; najważniejsze to przewidzieć upadek i w odpowiednim momencie wycofać się ze wsparcia dla danej cywilizacji, udzielając swojego poparcia nowej sile, która rozwinie się na gruzach tych, którzy przeminęli. Co znajdziesz w Small World: przepiękne ilustracje utrzymane w bajecznym klimacie fantasy, najwyższą jakość wydania będącą wizytówką Days of Wonder, czytelne przystępnie wyjaśnione i zilustrowane zasady gry, warianty rozgrywki dopasowane do 2, 3, 4 lub 5 graczy (zmienna wielkość planszy), 21 specjalnych mocy co w kombinacji z 15 rasami daje 315 możliwości tworzenia własnej cywilizacji, dynamiczną płynną rozgrywkę bez przestojów i długiego oczekiwania na swoją kolejkę, losowy dobór nowych cywilizacji, które spowoduje, że każda partia będzie inna od poprzedniej. Cywilizacje pojawiające się w grze składają się zawsze z dwóch elementów - rasy (np. Drowy) i zdolności specjalnej (np. Mistyczne). Zarówno zdolności jak i rasy są bardzo zróżnicowane, a w grze możesz pokierować m.in. tak egzotycznymi cywilizacjami jak Kamienne Mumie, Wampiryczne Gnomy, Nieśmiertelne Licze czy Znikające Ogniki! Podstawowe informacje:Liczba graczy: 2 - 5 osób, Wiek: od 8 lat, Czas gry: ok. 60 minut Waga: ok. 2.00 kg. W grze występują elementy w języku angielskim, ale nie są one istotne dla gry (są to np. nazwy kart czy obszarów na planszy) - - wszystkich niezbędnych do gry informacji dostarcza polska instrukcja. Zawartość pudełka: 4 mapy zawarte na dwóch obustronnych planszach, 5 kart pomocy, po jednej na każdego gracza i jedna karta z podsumowaniem tury, 15 kafelków ras z specjalnymi mocami, 179 żetonów ras, 25 żetonów gór czarnych, popularnych miejsc, relikwi oraz wulkanu, 24 żetony specjalne (w tym wielki przedwieczny, duch Tomb Raidera, Balrog itp., 21 żetonów specjalnych mocy, 106 żetonów punktów zwycięstwa, 1 kostka posiłków, znacznik rundy, zasady gry.