Opis
W monografii Autorki zwracają uwagę na konieczność i pożytki płynące z wdrażania specjalistycznej edukacji bilingwalnej w Polsce, związane z doskonaleniem znajomości języków obcych, umiejętności interkulturowych, umiejętności komunikowania się, wykorzystaniem języka obcego do celów zawodowych, większą mobilnością studentów, otwartością na wyzwania współczesności. (…) Pracę uważam za dzieło nowatorskie, bardzo pożyteczne w pracy dydaktycznej szkoły wyższej. Rzetelność i głębia opracowania tematu pozwoliła Autorkom w pełni udowodnić korzyści płynące ze specjalistycznej edukacji bilingwalnej w świecie współczesnym i ukazać na przykładzie Akademii Ignatianum w Krakowie jak można rozwiązywać problemy związane z tego typu nauczaniem.
Prof. dr hab. Iwona Nowakowska-Kempna
(Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie)
W monografii zaprezentowano zagadnienie specjalistycznej edukacji bilingwalnej (SEB) w ujęciu historycznym i współczesnym. Wyróżniono i szczegółowo opisano cztery zróżnicowane modele SEB w polskim systemie szkolnictwa wyższego. (…) Książka adresowana jest do szerokiego grona czytelników, co uwidacznia profesjonalizm Autorek i ich głęboki wgląd w podejmowaną problematykę. Stanowi wartościową lekturę dla pedagogów pracujących na uczelniach wyższych, dla historyków wychowania, gdyż prezentuje zagadnienie nauczania bilingwalnego w ujęciu historycznym, dla językoznawców, w tym glottodydaktyków, studentów różnych kierunków – oraz dla tych wszystkich, którzy są zainteresowani nauczaniem przedmiotów specjalistycznych na uczelniach wyższych przy wykorzystaniu języka obcego.
Dr hab. Svitlana Sytniakivska
(Żytomierski Uniwersytet Państwowy im. Iwana Franki)