Opis
Przeznaczenie: Wspomaganie rozwoju dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD i problemami emocjonalnymi, dla dzieci w wieku od 6 lat
To doskonała pomoc terapeutyczna dla osób pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także problemami emocjonalnymi czy koncentracją uwagi.
odpowiednio skonstruowane scenariusze zabaw pomagają dzieciom nadpobudliwym psychoruchowo w rozładowaniu skumulowanej energii i napięć oraz w osiągnięciu m.in. odpowiednich kompetencji niezbędnych do funkcjonowania w grupie rówieśniczej. Dzieciom z ryzykiem dysleksji i dyskalkulii umożliwiają skoncentrowanie się na zadaniu i przewidywanie konsekwencji własnych działań.
Dołączone do gry kartonowe elementy: 6 większych kół z „emotikonami” symbolizującymi m.in. szczęście, smutek czy złość i 24 mniejsze koła z symbolami twarzy reprezentującymi warianty tych uczuć służą młodszym uczniom do poznawania i wyrażania emocji. Mogą być też pomocne w pracy z dziećmi z problemami w sferze emocji i mówieniu o nich.
Zestaw zawiera:
• 30 kartonowych znaków do wykorzystania z planszą dywanową: 24 mniejsze koła i 6 większych kół z „emotikonami” symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne);
• poradnik metodyczny z 12 scenariuszami zajęć.
Gra planszowa Złapmy lwa! jest rewelacyjna. Bardzo dobrze i ładnie wykonana. Chce się ją mieć i w nią grać. Dla dzieci jest atrakcyjna i ze względu na duże elementy bezpieczna. Klasyczna wersja nadaje się dla dzieci z zaburzeniami rozwoju w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym (z zespołem Aspergera lub wysokofunkcjonujących autystów). Są w niej jasne reguły i pewna schematyczność, co sprawia, że świetnie nadaje się do grania z dziećmi z tego rodzaju zaburzeniami.
Michalina Bondarczuk, psycholog, specjalistka ds. pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu, współzałożycielka punktu przedszkolnego dla dzieci z zaburzeniami rozwoju „Niebieski Krokodyl”