Opis
Opracowanie dotyka różnych kontekstów nauk o edukacji. Cechą zawartych w nim tekstów jest swoiste rozszerzenie pola poznawczego pedagogiki, która nie jest postrzegana tylko w odniesieniu do systemu szkolnego czy systemu kształcenia. Środowisko edukacyjne traktowane jest tu w znacznie szerszym kontekście – jako ważna część składowa życia społecznego. W tym ujęciu szeroko rozumiana szkoła nie jest jedyną instytucją powołaną do realizacji celów edukacyjnych. Wiele sfer życia społecznego – takich jak polityka, ekonomia, nowe technologie, massmedia, czy oddziaływania (wielo)kulturowe i popkulturowe, również – współrealizuje zadania edukacyjne. Autorzy przedstawiają działania edukacyjne podejmowane w różnych krajach, a nawet na różnych kontynentach. Symptomem zmian pojawiających się w myśleniu o kształceniu jest nie tylko rozszerzenie sfer oddziaływań edukacyjnych, ale także analiza procesów poznawczych w ujęciu interdyscyplinarnym.