Opis
Jak kształcić współczesnych inżynierów na miarę XXI wieku? Jak spełnić oczekiwania przyszłych pracodawców? W jaki sposób przekazać studentom jak najwięcej wiedzy specjalistycznej, a jednocześnie wykształcić w nich umiejętności kierowania zespołami ludzkimi? Jak ich stymulować by stawali się liderami, potrafili dzielić się swą wiedzą z innymi, byli kreatywni i sprawili, że nasza gospodarka stanie się bardziej innowacyjna? Jaka jest w tym rola uczelni technicznych? Czego wymagać od wykładowców akademickich?
[...]
W książce zwracamy uwagę, że politechnika jest najlepszym przykładem organizacji uczącej się i jako taka winna być źródłem kapitału intelektualnego dla przyszłych pracodawców. Omawiamy proces trójwymiarowej edukacji inżynierskiej i przedstawiamy opinie studentów na ten temat. Odnosimy się do wymagań, co do kompetencji absolwenta uczelni technicznej, a szczególny nacisk kładziemy na znaczenie umiejętności menedżerskich inżynierów i ich rolę jako liderów konkretnych zespołów. W ostatnim rozdziale przedstawiamy powinność i znaczenie interesariuszy w kształtowaniu sylwetki inżyniera i krótko kreślimy perspektywy tego zawodu.
Ze wstępu