Opis
Zeszyt prezentuje kilka różnych możliwości włączenia wycieczki do zoo w proces dydaktyczny i wychowawczy. Pozycja jest adresowana jest do nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów. Są tu opublikowane scenariusze lekcji, projekty, tematy prac z biologii, puzzle, i kolorowanki jak również scenariusze zajęć terenowych oraz lekcji, które nauczyciel może przeprowadzić, nawiązując do wycieczki, nawet jeśli nie on był z klasą w zoo.
Z recenzji
"Celem zbioru pt. „Spotkajmy się w zoo” zaproponowanego przez metodyków z Miejskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Opolu jest prezentacja „kilku możliwości włączenia wycieczki do zoo w proces dydaktyczny i wychowawczy”. Pomysł wydaje się fortunny z dwóch powodów. Po pierwsze, obecny rynek wydawniczy nie oferuje podobnej publikacji. Po drugie, wyjście z uczniami do ogrodu zoologicznego może i powinno spełniać wiele zadań edukacyjnych, a propozycje zawarte w publikacji są tego przykładem. Tytuł adresowany jest przede wszystkim do nauczycieli kształcących na II i III etapie edukacyjnym. Składa się z trzech części. Pierwsza obejmuje scenariusze lekcji wybranych przedmiotów. Kolejną część stanowią dwa projekty. Natomiast w trzeciej znajdujemy propozycje tematów prac z biologii, języka polskiego, quizy oraz różnorodne materiały do wykorzystania np. podczas zajęć plastycznych. (...)
Dobrym pomysłem jest dołączenie do większości scenariuszy wzorów kart pracy uczniów. Ich obecność świadczy o przyjętej przez Autorów zbioru nadrzędnej strategii uczenia przez działanie. Precyzyjne polecenia i różnorodne formy zadań z pewnością mogą mieć wpływ na pobudzenie aktywności i motywacji ucznia. (...)
Uzupełnienie scenariuszy bogatą bibliografią umożliwia wzbogacenie propozycji o dodatkowe treści zgodne z zainteresowaniami nauczyciela i uczniów. (...)
Recenzowana praca zawiera interesujące propozycje metodyczne. Przynosi praktyczne rozwiązania, które mogą okazać się pomocne i inspirujące dla nauczycieli. Uważam, iż treści kształcenia zawarte w publikacji spełnią oczekiwania nauczycieli, dla których rozwój umiejętności i postaw uczniów nie jest obojętny."
dr Anna Tabisz Uniwersytet Opolski Instytut Filologii Polskiej