Opis
Saksofonista Stan Getz był najwybitniejszym przedstawicielem bossa novy – nurtu, który narodził się dzięki Antonio Carlosowi Jobimowi w końcu lat 50. Początkowo to specyficzne połączenie brazylijskiej samby z muzyką jazzową było tylko lokalną, brazylijską modą. Z czasem, kiedy obaj muzycy zaczęli popularyzować te rytmy w Stanach Zjednoczonych i w Europie, nowy styl zrobił furorę. Nikt się tego nie spodziewał, ale to właśnie granie w stylistyce bossa novy przyczyniło się do sukcesu komercyjnego Getza. Od tej pory we wszystkie swoje płyty wplatał elementy brazylijskich rytmów. Konsekwentnie podsycał tym modę na latynoskie brzmienia w jazzie, zarażając nią kolejnych artystów. Tym samym muzyka latynoska zagościła w muzyce rozrywkowej na stałe. Książeczka, której towarzyszy płyta, zawiera niezwykle barwną opowieść o życiu muzyka oraz czternastą część historii jazzu wraz ze słowniczkiem pojęć. Wybraliśmy również i opisaliśmy pięć płyt z jego twórczości, szczególnie przez nas rekomendowanych. Dodatkowo wyszczególniono pozycje z dyskografii innych jazzmanów, które prawdopodobnie spodobają się nam, jeśli jesteśmy fanami brzmienia Getza.
Książeczka, której towarzyszy płyta, zawiera niezwykle barwną opowieść o życiu muzyka oraz czternastą część historii jazzu wraz ze słowniczkiem pojęć. Wybraliśmy również i opisaliśmy pięć płyt z jego twórczości, szczególnie przez nas rekomendowanych.
Dodatkowo wyszczególniono pozycje z dyskografii innych jazzmanów, które prawdopodobnie spodobają się nam, jeśli jesteśmy fanami brzmienia Getza
Lista utworów:
1. Samba de Uma nota Só (muz. A. C. Jobim, sł. N. F. Mendonca)
2. Desafinado (muz. A. C. Jobim, sł. N. F. Mendonca)
3. My Funny Valentine (muz. R. Rogers, sł. L. Hart)
4. Con alma (muz. D. Gillespie)
5. Soul Eyes (muz. M. Waldron)
6. Apasionado (muz. H. Alpert, S. Getz, E. Del Barrio)
7. Ballad Medley (muz. R. Rodgers, L. Hart, F. E. Ahlert, R. Turk, G. Gershwin, I. Gershwin, V. Duke, J. Van Heusen)
8. Corcovado (muz. A. C. Jobim)
Łączny czas nagrania: 54 min 47 sek.